Chemia stresu

Stres powstaje w naszej głowie. Często zmuszeni jesteśmy szybko działać. Dziej się coś niespodziewanego lub niepokojącego nas. Takie sytuacje powodują, że nasz  organizm produkuje adrenalinę. A ta z kolei powoduje szybsze bicie serca, szybsze krążenie krwi. Mamy dużo energii do działania… Jesteśmy gotowi do walki lub ucieczki.

Co dziej się w naszym organizmie?

W organizmie uwalniają się duże ilości glukozy, którą  nasz organizm może wykorzystać do produkcji energii potrzebnej do działania. Wykorzystanie glukozy przez komórki jest możliwe dzięki działaniu insuliny i glukagonu. Insulina przenosi glukozę z krwi do komórek a tam powstaje dużo energii. Glukagon zwiększa ilość glukozy we krwi. To dlatego organizm ma dużo więcej siły. Niestety gdy taka sytuacja często się powtarza to zwyczajnie wywołuje u nas stres. A skutkiem ubocznym nadmiernego stresu jest zła praca organizmu człowieka. Źle pracuje nasz układ trawienny, układ odbudowy i odnowy oraz układ oczyszczania organizmu. Dlatego stres źle wpływa na nasz organizm.

DIETA ANTYSTRESOWA

Mówiąc skrótowo to związki, w których skład wchodzi szybko uwalniający się cukier wprowadzają nasze ciało w stan stresu. Stymulując uwalnianie kortyzonu, dlatego należy unikać następującego pożywienia:

• białego pieczywa
• słodyczy
• płatków śniadaniowych z dodatkiem cukru
• innych produktów zawierających cukier.

Węglowodany wolno uwalniające cukier równomiernie dostarczają energii.

Naukowcy dokładnie zbadali, jaki wpływ na poziom glukozy we krwi, zasób energii i nastrój mają różne węglowodany. Najlepsze dla organizmu są węglowodany zawarte w owocach, produktach pełnoziarnistych, fasoli, soczewicy, orzechach i ziarnach. Jeśli jesteś zestresowany to jedz:

Owoce z orzechami lub brązowy ryż z rybą. Orzechy, ziarna, fasola i soczewica zawierają zarówno węglowodany jak i białko, dlatego mają działanie antystresowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.