Żywienie dzieci i młodzieży

Zasady żywienia poszczególnych grup ludności. Żywienie dzieci i młodzieży.

Żywienie niemowląt i dzieci do 3 roku życia

Pierwszy rok życia jest okresem najgwałtowniejszego wzrostu.
Powinniśmy dostarczyć organizmowi produktów bogate w wapń, żelazo, białko.
Składników tych w pierwszym okresie życia dostarcza mleko matki (do ok. 4 – 6 miesięcy).
Dzieci powyżej roku oprócz mleka mogą jeść: produkty zbożowe, mięso, nabiał (jaja, masło, śmietana) oraz warzywa i owoce.

Żywienie dzieci w wieku przedszkolnym

Dzieci powinny jeść produkty bogate w: wapń, żelazo, białko.
Zalecane produkty: mleko, przetwory mleczne, mięso, owoce warzywa.
Unikać potraw: bardzo słodkich, słonych, kwaśnych, duszonych, smażonych, tłustych ciast.

Żywienie dzieci i młodzieży w wieku szkolnym

Dzieciom i młodzieży powinniśmy dostarczać: wapnia, żelaza, białka, witamin, aby zapewnić prawidłowy wzrost i rozwój.
Zalecane produkty: mleko, sery, chude mięso, podroby, drób, produkty skrobiowe, warzywa, owoce.
Dzieci w tym wieku szybko rosną zwiększa się zapotrzebowanie energetyczne. Zwiększone zapotrzebowanie energetyczne jest pokrywane przez: pieczywo, kasze, makarony, kluski, warzywa. Dobrym źródłem energii jest tłuszcz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.